Digital markedsføringsstrategi for søkemotoroptimalisering (SEO) 😍

2 Comments

Som en del av enhver digital markedsføringsstrategi, er søkemotoroptimalisering (SEO) integrert ved å føre kunder til din virksomhet via nettbaserte plattformer. Dette er viktig for en effektiv markedsføring.

Hva er søkemotoroptimalisering (SEO)?

søkemotoroptimalisering (SEO) er en kombinasjon av verktøy og teknikker som hjelper nettstedet ditt å rangere høyt i søkemotor resultatene og behold synlighet, og dermed føre til mer trafikk til nettside ditt og potensielt mer salg for virksomheten din.

Selv om søkemotoroptimalisering (SEO) en gang var å legge til søkeord på nettstedet ditt slik at søkemotorene skulle finne det, søkemotoroptimalisering (SEO) i 2018 langt mer komplisert og innebærer mye mer enn før..

I dag er søkemotoroptimalisering (SEO) en heltidsjobb for små bedrifter, og mange henvender seg til nett design og markedsføring eksperter som for eksempel Pronto for å få støtte.

Hvordan lage en søkemotoroptimalisering-strategi?

Glem det du tror du vet om søkemotoroptimalisering (SEO) og begynn å tenke på det som et felt i stadig utvikling. Etter hvert som brukernes atferd og søkemotors evner utvikler seg over tid, vil det ofte komme og gå nye standarder.

Hvis du velger å hoppe over søkemotoroptimalisering (SEO) i din digitale markedsføringsstrategi, og bare “wing-it”  kan dette forhindre deg i å nå ditt fulle potensial.

Det er ikke bare den digitale markedsførings industrien som utvikler seg; din egen bransje vokser og forandrer seg også.

Så når det gjelder søkemotoroptimalisering (SEO), kan du ikke bare “starte og glemme av det.” Du må konstant overvåke og spore hvor godt den fungerer, slik at du alltid er et skritt foran konkurransen (bli synlig).

8 viktige elementer du bør tenke på når du planlegger din

søkemotoroptimalisering-strategi:

 # 1: Hvem er i målmarkedet ditt?

Søkemotoroptimalisering (SEO) i dag handler ikke bare om å få så mye trafikk som mulig, men i stedet kunne tiltrekke seg verdifull trafikk med mennesker som er interessert i det du har å tilby.

Når det gjelder demografi, hva søker markedet ditt etter? Hvordan utfører de nettsøk? Hvor er de fra?

Jo mer spesifikke svarene dine er, jo mer verdifulle blir investeringene dine i søkemotoroptimalisering (SEO). Google Analytics er et bra sted å starte undersøkelsene dine!

# 2: De fleste søker på mobile enheter:

Du trenger ikke statistikk for å vise deg at de siste årene har handel fra mobil eksplodert og forbikjørt stasjonære maskiner for mange år siden. Optimalisering av nettsteder for mobile nettlesere er avgjørende hvis du vil rangere godt på resultatsidene for søkemotorer. Hvis du er usikker på hvordan nettstedet ditt ligger ann, skriv inn nettadressen til nettstedet ditt i Googles mobilvennlige test.

# 3: Søkemotorer utvides

Når noen snakker om søkemotorer, tenker du automatisk at de snakker om Google? Teknologigiganten har en så stor andel av markedet at ‘Googling’ har blitt et verb. Imidlertid foregår en betydelig del av søk også på nettsteder, for eksempel Microsofts Bing.

Husk å søke etter nettstedet ditt på Google-alternativer for å se hvordan du rangerer. Bare det å forbedre sosiale medie plattformene dine og legge til metakoder kan være alt som trengs for å kunne rangere høyere på Bing.

# 4: Hva søker publikum etter? (Organisk trafikk)

For bare noen få år siden stolte ikke normale brukeren på søkemotorer for å forstå fulle samtale spørsmål. De søkte etter klumsete og uferdige setninger som “blomsterlevering Larvik.” Nå føler folk seg komfortable med å skrive inn ting som “hvem leverer roser i nærheten av meg?”

Endringer i søkevaner er vanligvis subtile, men vil påvirke hvilke søkeord som vil være mest verdifulle for nettstedet ditt. I stedet for å fokusere på søkeord som gir deg mer trafikk, kan du fokusere på de som vil føre til konverteringer, inntekter og fortjeneste.

# 5: Enkel navigering hersker og kvalitet innhold er kongen

Et brukervennlig nettsted, med interessant og  informasjon som er lett å finne, er det som vil øke trafikken din. Hver side må bygges rundt søkeord temaer, med unikt innhold, slik at søkemotorer enkelt kan indeksere sidene dine og rangere deg høyere.

Positiv oppførsel og reaksjoner fra besøkende på nettstedet er det beste alternativet for bedre rangering, så hold innholdet naturlig og fokusert; unngå sjargong og stikkord for å hindre at brukerne forlate nettstedet misfornøyde. Dette skader rangeringen.

# 6: Koblinger til nettstedet ditt er ekstremt verdifulle

Når et annet nettsted lenker til ditt, ser søkemotorer på dette som en indikator på at nettstedet ditt inneholder verdifullt innhold. For ikke så lenge siden var alt du trengte for å øke rangeringen din et dusinvis av lenker fra nettsteder av lav kvalitet. I dag avhenger verdien av en lenke til nettstedet ditt av kvaliteten på nettstedet som lenker til deg. Bare noen få lenker til virksomheten din fra høyt trafikkerte nettsteder vil gjøre underverker for rangeringen din!

Hvis du trenger hjelp med både å skape unikt innhold og lenkebygging, sjekk ut tjenestene mine herfra.

# 7: Sosiale medier har en sentral rolle

Sist men ikke minst er sosiale medier en plattform i utvikling og som har endret seg fra en grunnleggende kommunikasjonsplattform til en svært lønnsom markedsføringskanal. Mange brukere starter søkene sine på sosiale medier derfra finner veien til virksomhetens nettsted. Deling av ny, engasjerende og personlig innhold vil tiltrekke flere mennesker til profilen din, og til slutt til nettstedet ditt.

# 8: Sett og følg søkemotoroptimalisering-målene dine

Overvåking av rangeringen din på søkemotorer er nøkkelen til å få bedre resultater.

Start med å spore de viktigste nettsted målingene for å sette en grunnlinje for hvordan nettsiden din opptrer. Gjør små endringer i innholdet, og se om du merker et løft i trafikken eller rangeringene på nettsiden.

Unngå å gjøre flere ikke-relaterte endringer samtidig, slik at du alltid kan holde kontroll på hva som var ansvarlig for at nettsiden din forbedret seg..

Få din egen tilpassede digital markedsføring og søkemotoroptimalisering-plan gjennom min Marketing Blueprint-tjeneste

Siste tanker

Jeg har diskutert noen av kjernekomponentene i en vellykket søkemotoroptimalisering-kampanje som skal inkluderes i en digital markedsføringsstrategi. Utover det er det en rekke markedsføringsstrategier som kan påvirke hvordan nettstedet ditt rangeres, for eksempel Pay Per Click-annonsering og e-postmarkedsføring.

Dette betyr at du virkelig ikke har mulighet til å få hver kampanje individuell. De mest vellykkede merkevarene integrerer alle kampanjene sine for å sikre at det alltid er noe som skyver potensielle kunder et skritt nærmere å konvertere til å bli en kunde.

Digital markedsføringsstrategi for SEO

Søkemotoroptimalisering (SEO) i dag handler ikke bare om å få så mye trafikk som mulig, men i stedet kunne tiltrekke seg verdifull trafikk med mennesker som er interessert i det du har å tilby.

2 thoughts on “Digital markedsføringsstrategi for søkemotoroptimalisering (SEO) 😍”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *