Analysere Google oppdatering i desember 2020 – SEO spesialist 😷

0 Comments

Google  oppdatering Desember 2020 lanseres

Etter sju måneder har Google nettopp kommet med en ny core oppdatering -Core oppdateringen for Desember 2020.

Google kunngjorde at de har lansert en ny core oppdatering, core oppdateringen for Desember 2020. Dette er den tredje core oppdateringen i 2020, den første oppdateringen var i Januar 2020 og den andre var i Mai 2020.

Historien tilsier at Google har kommet ut med nye core oppdateringen for Google-algoritmer med noen få måneders mellomrom. Det har nå gått omtrent syv måneder siden oppdateringen i 4.Mai 2020. Så denne  oppdateringen har tatt mye lengre tid for dem å lansere en tidligere. 

Kunngjøringen. Her er Googles Tweet som var den offisielle kunngjøringen. Google sa følgende “Senere i dag vil vi lansere en bred algoritme oppdatering, som vi gjør flere ganger i løpet av året. Denne heter Desember 2020 core update.”

Lanseringen startet klokken 13:00 ET. Google har oppdatert oss om at de har begynt lanseringen av denne core oppdateringen i Desember 2020 klokken 13:00 ET, som er to og en halv time etter Google kom med kunngjøringen.

Google sa “Core 2020 oppdateringen i Desember lanseres nå live. Slik som de andre oppdateringene, vil det vanligvis ta omtrent en til to uker før oppdateringen en fullført.”

Tidligere oppdateringer.

Den forrige oppdateringen var Mai 2020 oppdateringen. Dette var en stor og bred oppdatering og tok et par uker å fullføre. Før denne var det oppdateringen i Januar 2020. Vi har noen analyser av den oppdateringen her. Den som var før den var oppdateringen i September 2019. Denne oppdateringen føltes svakere for mange SEO spesialister og Webmasters. Mange fortalte at den ikke hadde så stor innvirkning som tidligere core oppdateringer. Google lanserte også en oppdatering i November, men denne var spesifikk for lokale rangeringer. Du kan lese mer om tidligere Google oppdateringer her. 

Hva skal du gjøre hvis dette påvirker deg?

Google har kommet med råd om hvilke vurderingen du burde gjøre hvis du tidligere har blitt påvirket av en oppdatering. Det er ikke spesifikke handlinger du må ta for at nettstedet skal komme seg, faktisk kan det hende at en negativ innvirkning på rangeringene ikke signaliserer at noe er galt med sidene dine. Google har midlertidig laget en liste med spørsmål man kan vurdere hvis oppdateringen har påvirket nettstedet ditt. Google har fortalt at det er mulig å komme seg mellom oppdateringene, men den største endringen vil du kunne se etter enda en oppdatering. 

Hvorfor vi bryr oss

Hver gang Google oppdaterer algoritmene for søkerangering, betyr det at nettstedet ditt kan både gjøre det bedre men også dårligere i søkeresultatene. Det å vite når Google kommer med disse oppdateringene gir oss en pekepinne på om det var du som gjorde endringer på nettstedet ditt eller om det var Google som endret rangeringsalgoritmen sin. I dag vet vi at Google vil komme med en oppdatering, så hold øye med analysene og rangeringene dine.

Viktig informasjon for eiere av nettsteder og eksperter på SEO i Norge:

Alle bevis sier at oppdateringen ikke har noe å gjøre med SEMRush-sensoren. Det er bare en helt vanlig Google-oppdatering. Denne gangen påvirket det imidlertid bare visse nisjer i følge sporingsverktøyet.

Dette er nisjene som er berørt på desktop:

Helse, eiendom, reise, økonomi, jus og myndigheter

Dette er nisjer som er berørt på mobil:

Helse, lov og myndigheter, jobber og utdanning, kjæledyr og dyr, eiendom.

Utdanning Nisje

Det er klart at oppdateringen er ment for bestemte nisjer, og sannsynligvis nisjer som hadde en dramatisk økning etter Corona-pandemien, og som vanlig er det mange nettsider som er blitt fjernet, enten det er innholds- eller tekstlenker.

Som eier av et nettsted påvirket denne oppdateringen meg mye, hva er løsningen?

Løsningen er å endre nettstedet ditt. Google kan betrakte nettstedet ditt som “dårlig innhold” og gjennomgå kildene dine i tekstlenker. Hvis det blir påvirket, vil du også bli påvirket.

Det som er viktig for oss er at det verken er en økning eller en nedgang i rangeringsfaktorene og rangeringen

  • Innhold
  • Koblinger
  • Rank brain
  • Direkte trafikk
kunst nisje

Oppdateringen du bør fokusere på er oppdateringen av Gmail:

Jeg mener, nå vil kontoen din stengt hvis du ikke har åpnet den på to år. Husk på dette! Det som fikk folk til å endre fra Hotmail og Yahoo, er akkurat denne oppdateringen. Og Gmail har tidligere sagt at de ikke ville komme til å stenge kontoer uansett.

Men som vanlig har Google ingen sikkerhet, og jeg anbefaler deg å koble virksomheten din opp til et domenenavn og reservere de i to år for så å lage en email til den på Zoho, og denne vil fungere helt gratis.

Hvis Zoho er stengt, kan du åpne e-postmeldingen fra en hvilken som helst annen e-postserver. Det viktige er at domenet ditt er oppe å går.

Den siste oppdateringen for Google Ads:

Alle bevis bekrefter at dette er en oppdatering for beskyttelse av Visa Card + Account Login Datacenter IP, som er den vanlige IP-en når du kobler til Wi-Fi-internett. Det betyr at det blir bedre for deg å logge inn på kontoen din fra Residential IP.

Her har jeg kommet til slutten av artikkelen, hvis du har spørsmål eller hjelp til SEO i Oslo eller  hele Norge ta bare kontakt

Mutaz Abubaker

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *